• 1403/02/01 - 02:30
  • - تعداد بازدید: 126
  • - تعداد بازدیدکننده: 95
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
روتیتر

تاریخچه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار

خلاصه مطلب

331286.mp3 تاریخچه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

مهمترین رسالت‌ وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، پرداختن به موضوع عدالت و تعالی نظام سلامت و تلاش در راستای بهره‌مندی و دسترسی عادلانه همه افراد جامعه به مؤلفه‌های سلامت است. از این رو دولت مردمی در تلاش است ارائه خدمات در حوزه سلامت خدمات را بیش از پیش افزایش دهد و بر این امر اهتمام می ورزد. یکی از اقدامات مهم طی دو سال گذشته، اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌ تمام بهداشتی و درمانی بوده است تا هرچه سریع تر، تکمیل و وارد مدار خدمت رسانی و ارائه خدمات درمانی به مردم عزیزمان شوند. به فضل خدا و حمایت دولت محترم تا امروز بیش از ۱۵ هزار تخت بیمارستانی  افتتاح شده و این جهاد ادامه دارد.

شهرستان شهریار با توجه به تراکم بالای جمعیت به لحاظ تعداد تخت‌های بستری در سطح پایین نسبت به استانداردهای موجود قرار داشته و اضافه شدن بیمارستان فوق به مجموع امکانات بهداشتی و درمانی این شهرستان اقدام بسیار موثری در جهت بالابردن سطح بهداشت این منطقه خواهد بود. با افتتاح این بیمارستان بخش اعظمی از نیازهای مردم شریف منطقه محقق می‌شود و بیماران نیازمند می‌توانند از این پس، از خدماتی که از سوی بیمارستان در زمینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی و تصویربرداری ارائه می‌شود، بهره‌مند شوند.

شهرستان شهریار بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ٨٤٤١٨٨ نفر را دارا می باشد در حال حاضر با افتتاح بیمارستان امام خمینی (ره) پنج بیمارستان در شهرستان وجود دارد که در کل 840 تخت در این شهرستان ایجاد گردیده است. در مهرماه 1368 با تشکیل هیات امنا احداث بیمارستان با حضور معتمدین و مسئولین شهرستان شروع گردید و در سال 1374 توسط رییس جمهور وقت کلنگ زنی شد. قرارداد احداث بیمارستان جهت100تختخواب با زیر بنای 12500 متر مربع در 6طبقه و یک درمانگاه 600 متری در بهمن ماه 1383 بسته شده بود. در حال حاضر بیمارستان و ساختمان های جانبی در مساحتی بالغ بر 34هزارمتر مربع دایر گردید کل مساحت زمین بیمارستان87هزار متر مربع می باشد.

بیمارستان امام خمینی (ره) با 300تخت بستری در 18بخش بیمارستانی و یک درمانگاه با مساحت 3600متر مربع در چهار طبقه آماده پذیرش بیماران می باشد و از اول آبان ماه به صورت آزمایشی شروع به پذیرش بیماران و انجام اعمال جراحی نموده است . این مرکز  در اواخر سال 97 از موسسه خیریه کوثر تحویل وزارت بهداشت گردید. پروژه در سال 1398 با پیشرفت 76 درصد به دانشگاه سپرده شد.

در شهریور ماه 1401 در دولت سیزدهم و طی سفرهای استانی ریاست محترم جمهور جناب اقای دکتر رییسی طی بازدید از شهرستان به دستور اکید ایشان و اختصاص بودجه به پروژه، دانشگاه علوم پزشکی ایران با برنامه ریزی فشرده و استفاده حداکثری از منابع فیزیکی و نیروی انسانی با تجربه و تیم راه انداز بیمارستانی، طی 14 ماه پروژه  را از 76 درصد به 100درصد رسانده و ساختمان را تکمیل نموده است . کل بودجه ساخت بیمارستان با خرید تجهیزات پزشکی بالغ بر870 میلیارد تومان برآورد گردید.

 

در پرتو الطاف پروردگار متعال

و توجهات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و زعامت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همت بلند خیرین نیک اندیش به ویژه مرحوم آقای حاج قدیر علی رهنما و مرحوم شریفی راد به برکت خون های پاک شهدای سر بلند شهرستان شهریار و در آستانه سومین سال خدمت رسانی دولت مردمی و خدمتگزار سیزدهم بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) شهریار با ۳۱۳ تخت بستری در ۶ طبقه و در مساحتی بالغ بر ۳۴۰۰۰ متر مربع به همراه درمانگاه تخصصی با مساحت ۳۶۰۰ متر مربع در ۴ طبقه با حضور رئیس جمهور محترم حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در تاریخ ۱۴۰۲٫۸٫۲۸ افتتاح و به پیشگاه ملت شریف ایران تقدیم گردید .

 

بیمارستان شامل:

42 تخت بستری اورژانس

دو بخش با 26 تخت بستری زنان و زایمان جمعاً 52 بستری

26 تخت بخش اطفال

سه بخش با 26تخت بستری جراحی  جمعاً 78 تخت بستری

NICU با 10 تخت

ICU 1, 2 جمعاً با 23 تخت

CCU 1,2 جمعاً با 19 تخت

دیالیز با 18 تخت

PICU با 10 تخت

10 اتاق عمل

دو بخش داخلی 26 تخت بستری جمعاً 52 تخت بستری

8 تختLDR  

درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی در 4طبقه

بخش تصویر برداری

بخش آنژیوگرافی

بخش پزشکی هسته ای

 

  • گروه خبری : اخبار,اطلاعیه
  • کد خبر : 331286
کپی لینک کوتاه:
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار:

مدیر سیستم

Template settings